• امروز دوشنبه سی و یکم خرداد 1400 

اخبار سازمان اوقاف

مطالب ویژه

بیانیه حریم خصوصی

راهبرد مشارکت مصوب

بیانیه توافق سطح خدمت در ‌تارنما

میز خدمت

سرمایه اجتماعی؛ کلید موفقیت روابط عمومی در پیوند دوسویه بین مخاطبان و سازمان هاست

سرمایه اجتماعی؛ کلید موفقیت روابط عمومی در پیوند دوسویه بین مخاطبان و سازمان هاست

مدیرکل اوقاف هرمزگان گفت: نقش روابط عمومی در گسترش خوشنامی یک سازمان در فضای رقابتی عصر جدید و همچنین در خوشنامی هویت و اعتبار از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 دوشنبه 27 اردیبهشت 1400   39  0      

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان،حجت الاسلام حسین مهدیان با تبریک ۲۷ اردیبهشت ماه روز روابط عمومی و ارتباطات گفت: امروزه اگر نگوییم اراتباطات، اولین نیا ز بشر است به جرات میتوان گفت یکی از بنیادی ترین دانش ها و مهمترین عوامل پیشرفت انسان امروزی و شالوده و زیربنای سایر علوم قرن حاضر است.

وی افزود: روابط عمومی هنر و علم اجتماعی است که درون و بیرون دستگاه را به هم پیوند می زند. روابط عمومی هدف و چگونگی کلید برنامه ها را ترسیم می کند. مشاور امین مدیر و کلایه کارکنان دستاهاست از این رو لازم است که مدیر و کارکنان اطمینان کامل به وی داشته باشند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان با بیان اینکه روابط عمومی چشم و چراغ یک دستگاه بوده و باید همه چیز را ببینید و به زیبایی نشان دهد، گفت: روابط عمومی آینه زیبایی هاست و یک اتاق شیشه ای که از همه چیز از هر طرف زیبا دیده می شود.

مهدیان با اشاره به اینکه روابط عمومی، حافظ دستگاه مربوطه و مردمی است که با آن دستگاه سر و کار دارند، ابراز داشت: امروزه به نظر می رسد که معیارهای غالب در جامعه اسلامی ایران بی توجهی به ارزش های در کار روابط عمومی هاست. به طوری که این امر سبب شده در بسیاری از سازمان ها، بخش روابط عمومی مبدل به بخش تبلیغات سازمان شده و کمتر به مفاهیم و ارتباطات دوسویه ای که از وظایف اساسی روابط عمومی است پردازش شود.

وی ادامه داد: دنیای امروز، دنیای ارتباطات است. در سازمان های دولتی، داشتن اطلاع موثق، دقیق و به موقع با توجه به هدف و ساختار بزرگترین سرمایه یک سازمان است . حیات یک سازمان به داشتن یک ارتباط دوسویه درون سازمانی و برون سازمانی و انجام تبلیغات و کسب اطلاعات به روز و مفید بستگی دارد، اینجاست که لزوم وجود روابط عمومی واقعی در ایستگاه های روابط عمومی نمایان می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان بیان کرد: در دنیای امروز که مرزهای ارتباطات شکسته شده و انسان به دنبال راهکارهای مطلوب زیستن و نگرش جامعه مدار است آموزه های علمی ما را به کنکاش و توجه به وضعیت چگونگی تعامل و برخورد نمودن با مسائل رهنمون می کند.

وی افزود: بدون شک یک سازمان و اداره نمی تواند خود را جزیره ای بی ارتباط فرض کند و از تکنولوژی و آورده های آن بی نیاز و بیگانه باشد. روابط عمومی باید بر محور تفکرمداری مشارکت مداری و اطلاع مداری باشد تا بتواند در راستای کمک به اثربخشی سازمان موثر باشد و با نوع اندیشی و ابتکار و خلاقیت مستمر عجین شود و خود را با تحولات و پاسخگویی مرتب به افکار عمومی منطبق و هماهنگ بسازد.

مهدیان گفت: نقش روابط عمومی در گسترش خوشنامی یک سازمان در فضای رقابتی عصر جدید و همچنین در خوشنامی هویت و اعتبار از اهمیت ویژه ای برخوردار است. گسترش خوشنامی سازمان و خنثی سازی شایعات بد علیه سازمان ها و نهادها از وظایف روابط عمومی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان با بیان اینکه روابط عمومی مترادف است با حفظ و توسعه خوشنامی سازمان؛ تاکید کرد: فعالیت های روابط عمومی یک سازمان اعم از برگزاری همایش، سمینار و یا حتی فعالیت های مذهبی می بایست در راستای اقتدار آن سازمان به انجام برسد و این دستورالعملی است که روابط عمومی ها باید در راستای خوشنامی سازمان های خود تشویق و ترغیب کنند.

وی گفت: روابط عمومی ها باید در مقوله آموزش نیروهای انسانی سرمایه گذاری کنند چراکه آموزش به یادگیری می انجامد و یادگیری نیز به تغییر رفتار منجر می شود. از این رو آموزش ابزار است و یادگیری؛ هدف.

مهدیان در پایان تاکید کرد: کیفیت ارتباط بین سازمان و عموم افرادی که با آن سر و کار دارند عامل اصلی در تحقق اهداف سازمان و ارتقای جایگاه آن است. بر این اساس سازمان را مرزهایش تعریف نمی کنند بلکه توسط شبکه ذینفعان و مخاطبان آن تعریف می شود. سرمایه اجتماعی؛ کلید موفقیت روابط عمومی یک سازمان در پیوند دوسویه بین مخاطبان و سازمان هاست
برچسب ها  

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار